آخرین اخبار

پرونده شاسی‌بلندها برخی نمایندگان فعلی را ردصلاحیت کرد؟

غلامرضا کاتب گفت: نمایندگان مجلس فعلی تعدادی خودرو گرفته‌اند و با مبلغ گران‌تری فروخته‌اند و مباحث دیگری از این قبیل که رانت محسوب می‌شود در این پارلمان وجود دارد، اما با این حال دقیقا نمی‌دانم که چه دلایلی برای رد صلاحیت‌ها وجود داشته است.

اشتراک گذاری
16 دی 1402
کد مطلب : 10959

پرونده شاسی‌بلندها برخی نمایندگان فعلی را ردصلاحیت کرد؟

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛  ردصلاحیت کاندیدا‌های انتخابات مجلس از سوی هیات‌های اجرایی همچنان با واکنش روبروست. برخی، چون محمود جلال زاده، نماینده مهاباد، موافقت با استیضاح وزیر کشور و انتقاد از دولت را علت رد صلاحیت خود می‌دانند و برخی دیگر هم، چون منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، گفت؛ «انتظار داشتیم پس از بیانات رهبر انقلاب گشایش‌های بیشتری صورت بگیرد.»

به گزارش خبرآنلاین، در همین راستا، غلامرضا کاتب، نماینده سابق مجلس که توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شده است، دراین باره گفت: «دلایل قانونی برای رد صلاحیتم وجود نداشت، چون اگر دلایل قانونی وجود داشت می‌پذیرفتم، ضمن این‌که خودشان تایید کردند که مشکل قانونی وجود ندارد و از طرف دیگر مراجع پنج‌گانه هم مرا تایید کردند وقتی که همه شرایط وجود داشته باشد دلیل رد صلاحیت را واضح نیست.»

به دلیل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت شدم و میلی به اعتراض ندارم.

اگر بنا بود که به فرمایشات رهبری توجه شود، یقینا شورای نگهبان نسبت به تایید صلاحیت‌ها تجدید نظر می‌کرد. ضمن این‌که آن‌ها خودشان به من اعلام کردند مشکل قانونی ندارم و من به استناد حرف آن‌ها، نظر مثبت نمایندگان و صرفا برای تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت اکثریت، ثبت‌نام انجام دادم.

من دوره قبل هم بدون دلیل رد صلاحیت شدم و به آن واقف بودم و دلیل نداشت این دوره ثبت‌نام کنم، اما این کار را انجام دادم که باز هم در این دوره، مرا بی‌دلیل و با ماده عدم التزام به اسلام ردصلاحیت کردند که البته طبیعی بود این اتفاق بیفتد و همه می‌دانند دلیلش چیست.

من فکر می‌کنم نسبت به دوره قبل خیلی فرقی نکرده است. همه دوستانی که در دوره گذشته رد شده بودند این دوره هم رد شدند. شورای نگهبان هم تاثیری نداشته و به همان شیوه گذشته عمل کرد.

من آمار و اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم، اما چیزی که من از دوستان و همکاران خودم در دوره دهم جویا شدم این است که اکثر کسانی که در دوره قبل رد شدند در این دوره هم رد شدند.

من شناخت دقیقی ندارم، اما بعضا شورای نگهبان مواردی را اعلام می‌کند. بعضی نمایندگان در ادوار گذشته ادله‌ای برای رد صلاحیتشان می‌آوردند و برای این دوره محرزتر است.

نمایندگان مجلس فعلی تعدادی خودرو گرفته‌اند و با مبلغ گران‌تری فروخته‌اند و مباحث دیگری از این قبیل که رانت محسوب می‌شود، در این پارلمان وجود دارد، اما با این حال دقیقا نمی‌دانم که چه دلایلی برای رد صلاحیت‌ها وجود داشته است.

اما درباره خودم می‌دانم که دلایل قانونی برای رد صلاحیتم وجود نداشت، چون اگر دلایل قانونی وجود داشت می‌پذیرفتم، ضمن این‌که خودشان تایید کردند که مشکل قانونی وجود ندارد و از طرف دیگر مراجع پنج‌گانه هم مرا تایید کردند وقتی که همه شرایط وجود داشته باشد دلیل رد صلاحیت را واضح نیست. با این رد صلاحیتی که انجام شده، حداقل در حوزه شهرستان ما به شدت مشارکت افت خواهد کرد و از شرایط فعلی هم افت بیشتری خواهد داشت. در شهرستان کوچک ما پیش‌بینی می‌شد مشارکت بیشتر باشد، اما با این شرایط موجود قطعا افت خواهد کرد، طبیعی است که در دیگر حوزه‌ها هم با همین روال مشارکت‌ها تضعیف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 15 =